czwartek, 26 lipca 2012

Sama nie wiem, co ja takiego robiłam, że tak zaniedbałam bloga.
W nagrodę będą dziś aż dwa przepisy.
Po różnych perturbacjach z kuchnią, nareszcie mam swoje królestwo do gotowania.
I rządzić zamierzam w nim mądrze, szczodrze i oszczędnie. I nie, to się nie wyklucza. ;)
Póki co eksperymentuję, by móc wyżywać się na gościach. Kulinarnie oczywiście.
Zainspirowana programem "Come Dine With Me", zaimprowizowałam przepis na polędwiczki grillowane na herbacie. W oryginalnym przepisie był kurczak. Ale potrzeba i zawartość zamrażarki matką wynalazku. Mięso jest aromatyczne, soczyste i delikatne w smaku. Zapach herbaty doskonale podkreśla walory smakowe. Dopełnieniem kolacji będzie zupa krem z pomidorów i cukinii.
I z góry przepraszam, bo ja rzadko cokolwiek mierzę i ważę. Gotuję na oko i łyżki.


Polędwiczki grillowane na herbacie



Składniki (na 2 osoby): 
300 gram polędwicy wieprzowej,
2 łyż. stołowe herbaty liściastej, jak najbardziej aromatycznej,
sól, pieprz, odrobina słodkiej papryki i łyż. oliwy do marynaty,
opcjonalnie pół łyż. kminku

Sposób przygotowania:
1. Mięso natrzeć solą, pieprzem, papryką i oliwą. Odstawić na 2 godziny do lodówki.
2. Rozgrzać piekarnik do 200 stopni.
3. Na najniższej półce piekarnika rozłożyć blachę, na której wysypana jest herbata, *kminek. Herbatę zalać odrobiną wody.
4. Na blaszce do grillowania rozłożyć mięso.
5. Piec ok.15 minut.



Zupa krem bardzo pomidorowa z cukinią

Składniki (na 4 osoby):
kilogram pomidorów,
1 średnia cukinia,
2 łyż. pasty pomidorowej (lub przecieru),
litr bulionu drobiowego (ja gotuję własny, ale można oczywiście użyć kostki),
2 łyż. oliwy,
oregano, bazylia,
śmietana opcjonalnie.

Sposób przygotowania:
1. Pomidory sparzyć i obrać ze skórki.
2. Cukinię wyczyścić i pokroić w talarki (ok. 0,5 cm)
3. Pomidory zmiksować i połączyć z bulionem. Gotować na małym ogniu.
4. Rozgrzać patelnię. Na oliwie podsmażyć cukinię, aż się zarumieni. ;)
5. Dodać cukinię do zupy. Doprawić oregano i bazylią. Dołożyć pastę pomidorową. Wymieszać i zmiksować całość.
6. Powoli gotować, aż zupa zgęstnieje.
7. Można udekorować śmietaną.

Zupa może nie wygląda bajecznie, ale za to smakuje obłędnie. Zapewniam!


Tagged: , , ,

1 komentarz: