środa, 21 listopada 2012

Dopiero w Toruniu doceniłam smak kaczki. Drób z owocami to część tutejszej, tradycyjnej kuchni. Nie ukrywam, że takie połączenie smaków bardzo mi odpowiada. Dziś kolejny mix żurawiny z winem. Ale proszę mi się nie dziwić, jest to kombinacja idealna.

Na 2 porcje potrzeba:
 2 kacze udka,
200 ml półwytrawnego, czerwonego wina,
oliwa,
ząbek czosnku (ja użyłam oliwy czosnkowej, więc już nie dodawałam czosnku),
50 g suszonej żurawiny,
50 g suszonych pomidorów,
tymianek, rozmaryn, sól, pieprz,
odrobina słodkiej, mielonej papryki.


Przygotowanie:
1. Udka natrzeć przyprawami i odstawić do lodówki przynajmniej na godzinę.
2. Na rozgrzanej patelni smażyć udka na rumiano.
3. Dodać pomidory i żurawinę. Chwilę podsmażyć.
4. Zalać winem i 50 ml wody.
5. Gotować do momentu, aż zmięknie mięso, a sos się zredukuje.
6. Smacznego. Oczywiście pozostałe wino doskonale uzupełni smak potrawy. ;]

Drugi przepis do akcji Wielkie Święto Żurawiny:
Wielkie Święto Żurawiny 2012

Tagged:

0 komentarze:

Prześlij komentarz