piątek, 18 stycznia 2013

       Czy istnieje coś lepszego na taką pogodę od grzańca? Szczerze wątpię. Poniższy przepis to autorska wizja grzanego piwa. Wyszło przyzwoicie, a na pewno smaczniej niż barowe grzane piwo w mikrofalówce. Przepis nieco kobiecy, bo mało która ze znanych mi kobiet lubi smak jasnego piwa. 
       Z jasnym piwem od razu kojarzą mi się panowie krążący w podlaskich pociągach, oferujący: "piwo jasne, piwo". Charakterystyczny głos obwieszcza mi, że jestem w domu. Chociaż na chwilę obecną jestem rozdarta pomiędzy Toruniem a Suwalszczyzną. A PKP na tym zarabia. ;)


Grzane piwo z miodem i mandarynkami
Składniki na dwa kubki 330ml:
0,5 l. piwa,
0,5 szklanki soku jabłkowego lub pomarańczowego,
2 mandarynki,
łyżka miodu,
4 goździki,
szczypta cynamonu.

1. Sok zagotować z miodem i przyprawami.
2. Dodać wyszorowane i pokrojone w plasterki mandarynki.
3. Dolać piwo i zagrzać, pilnując by się nie zagotowało.
4. Przelać do kubków.

A już jutro konkurs!

Tagged: ,

0 komentarze:

Prześlij komentarz