środa, 9 stycznia 2013

       Dzisiaj na stole miały gościć, uwielbiane przez mojego lubego, krokiety z grzybami. Ale chyba czas zacząć liczyć kalorie po świętach. A bułka tarta napita tłuszczem w niczym nie pomoże. Farsz nieco urozmaiciłam warzywami, a do ciasta naleśnikowego dodałam posiekaną natkę pietruszki. Zamiast panierowania w bułce tartej - lekkie opieczenie w piekarniku. Żeby moje kochanie nie marudziło, że zbyt zdrowy obiad - jego porcja została wzbogacona o żółty ser.


Składniki: 

I. Ciasto:
1 jajko,
szklanka mąki pszennej,
2 łyżki mąki kukurydzianej,
szczypta soli,
szklanka mleka,
pół pęczka natki pietruszki,
łyżka oleju.

1. Natkę drobno posiekać i połączyć z resztą składników. Z olejem włącznie.
Mąka kukurydziana doda naleśnikom elastyczności.
2. Smażyć na suchej patelni teflonowej duże placki. Powinno ich wyjść około 10 z podanej ilości składników.

II. Farsz:
200 g grzybów (u mnie mieszanka od babci: kurki, gąski, gruzdy i maślaki),
100 g mięsa mielonego,
1/3 cukinii,
czerwona cebula,
sól, oregano, pieprz,
olej,
opcjonalnie ser.

1. Cukinię i cebulę drobno posiekać. Dusić na wolnym ogniu.
2. Grzyby drobno posiekać. Dodać do warzyw.
3. Na końcu dodać mięso. Dusić jeszcze 15 minut. Doprawić. Zwiększyć ogień i smażyć przez kilka minut.
4. Gotowy farsz nakładać na placki i zawijać w dowolną formę.
5. Opiekać w 200 stopniach przez 10 minut. Można posypać serem.





Smacznego!

Tagged: , , , ,

1 komentarz: