poniedziałek, 26 sierpnia 2013

    Jestem konkursową dziewczyną. Uwielbiam promocje, możliwości wygranej i wyzwania. I nawet czasem wygram jakiś przysłowiowy długopis. Ale tym razem udało mi się zakwalifikować na warsztaty z Grzegorzem Łapanowskim i Jerzym Sobieniakiem, organizowane przez Fairy Polska i SmArt Studio w Warszawie. Zwycięskie okazały się moje receptury na domowy makaron z tuńczykiem i śniadaniowe ciasteczka imbirowe
  Warsztaty trwały jakieś 3,5 h łącznie z degustacją potraw przyrządzonych przez nas. Atmosfera była przesympatyczna, pracowaliśmy w skupieniu z kieliszkiem wina w ręku. Grzegorz okazał się ciepłym i cierpliwym nauczycielem. Warsztaty były podzielone na trzy części. Najpierw część teoretyczna na temat tego, co będziemy przyrządzać. Pokazano nam też kilka kulinarnych sztuczek. Następnie przydzielono nam zadania (robiłam zupę rybną) i rozeszłyśmy się do stanowisk (same baby!;)). Ostatnia część warsztatów to oczywiście smakowanie tych wszystkich pyszności. I choć porcje były degustacyjne, to po obłędnym deserze nikt nie miał siły wstać od stołu.  Było pysznie. ;)


Pod okiem pana Grzegorza stworzyliśmy:
1. Sałatkę Najsztuba z młodych ziemniaków i wędzonej ryby (wątróbki z dorsza),
2. Kozi ser w cieście francuskim z kurkami i młodą włoszczyzną,
3. Pstrąg z bobem, chorizo i pieczonymi pomidorami,
4. Zupa rybna ze szpinakiem i palonymi pomidorami,
5. Przepiórki z nektarynkami, bazylią, masłem i rozmarynem [do tego był kuskus z pomarańczami i miętą],
6. Domowy makaron z warzywami sezonowymi,
7. Owoce leśne z zabayone.













Tagged:

2 komentarze:

  1. Gratuluję wygranej! Takie warsztaty to wspaniała sprawa, niezapomniane wrażenia :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I duży stres. ;)Mam nadzieję, że to pierwsze z wielu. ;)

      Usuń